Obchodní centrum Minto v Německu zaujme nejen neotřelou architekturou

O německém městě Mönchengladbach dost možná mnoho lidí nikdy neslyšelo a rozhodně se nejedná o frekventovaný cíl turistů. Nicméně už jen kvůli obchodnímu centru zvaném „Minto Arcaden“ se vyplatí si v tomto městě ležícím poblíž nizozemských hranic udělat v budoucnu a klidné době zastávku.

Čtyřpodlažní budova obchodního centra vyrostla před necelými 5 lety poblíž vůbec první obchodní pasáže v Německu podle plánu německého architektonického studia Heine Planungsgesellschaft. Fasáda budovy je tvořena dovnitř zakřivenými betonovými pruhy, které vytváří dojem trojrozměrnosti. Stavba na první pohled zaujme svými měkkými křivkami a zaoblenými rohy, spolu s terasovitým uspořádáním funguje jako přirozené rozhraní mezi samotnou obchodním centrem a přilehlým městským prostorem. Jednotlivé betonové pruhy jsou okolo hlavního vchodu uspořádané do vyduté prohlubně a vytvářejí trychtýřový efekt, který přímo láká návštěvníky do nitra budovy. Hlavní vchod je navíc obklopen skleněnou fasádou, což ho činí ještě méně přehlédnutelným.

Zakřivené fasády byly osazeny skly Guardian z produktové skupiny SunGuard® SuperNeutral™ SN 62/34. Toto sklo s vysoce selektivním povlakem kombinuje výbornou schopnost kontroly prostupu slunečního záření s vysokou světelnou propustností a nízkou hodnotou koeficientu prostupu tepla Ug=1,0 [W/m2.K], což poskytuje možnost účinné regulace teploty uvnitř budovy. Multifunkční povlak pomáhá minimalizovat potřebu umělého osvětlení a nabízí vynikající tepelnou izolaci.

Sklo SN62/34 je díky neutrální barvě odráženého i propuštěného světla ideální pro plně zasklené fasády. SunGuard SuperNeutral SN 62/34 je k dispozici ve verzi určené k tepelnému zpracování (tepelné tvrzení nebo ohýbání za tepla) i jako standardní sklo float nabízející podobný výkon a uniformitu vzhledu.

Designéři interiéru obchodního centra se snažili pro návštěvníky vytvořit atmosféru podobnou připomínající jejich domov. Kromě řídícího systému a relaxačních zón vzniklo v centru pět multisenzorických fasád, které působí prostřednictvím různých materiálů, vůně a zvuku během nakupování na všechny zákazníkovy smysly. Už samotná pojmenování fasád jako „půvabná procházka“, „vznešený pocit“ či „plynulý tok“ mohou napovědět o jejích skutečné podobě.

  

Napsat komentář

Koupit předplatné