Brněnský hotel Passage je jak znovuzrozený, a to nejen díky návratu ke svému původnímu názvu. „Moderní velkoměstský palác“ z roku 1928 architekta Bohuslava Fuchse, ve kterém kdysi Jaroslav Ježek složil svůj slavný Bugatti step (okouzlen vítězstvím Francouze Louise Chirona na voze Bugatti na Masarykově okruhu), prošel kompletní rekonstrukcí. Výsledkem je nový boutique hotel s instalacemi předních umělců, které poutají už na fasádě hotelu. Právě sklo a dřevo designové proměně dominují.
Výtvarný záměr naplnili především tři umělci: Představitel abstraktní malby Petr Kvíčala (jeho liniové ornamenty na skleněné fasádě a nástropní malby nad barem), sklář Martin Rosol (Foucaultovo kyvadlo v atriu hotelu zavěšené ve výšce 12 m) a návrhář svítidel a instalací Jaroslav Bejvl ml. (Lustry v konferenčním sále a skleněná instalace v atriudoplňující kyvadlo – zavěšené kapky prostupují úzkým prostorem a jejich kompozice mění svoji podobu z míst, ze kterých je může návštěvník sledovat.)
O design, ale především útulnost se stará přírodní a ze své podstaty nejen pocitově hřejivý materiál – dřevo, resp. dřevěné podlahy v mnoha svých podobách. Dřevěné krytiny Kährs tak v hotelu Passage tvoří nejen tradiční podlahy, ale truhláři z nich obložili i stěny, schody, zapuštěné soklové lišty, použili je jako surovinu pro výrobu stolů a nábytku vůbec. Vytvořili z nich také paraván, kdy jednotlivé téměř třímetrové lamely dubových podlah z kolekce Kährs Grande tvoří v apartmánu Chiron originální předěl mezi obývací částí a šatnou. Stejná krytina Dub Citadelle z kolekce Kährs Grande se vzhledem starých prkenných podlah (mořené, ručně škrábané, v přírodním oleji) byla zvolena i pro restauraci Bar & Lounge Passage, kde jí byl obložen bar, či bufetový ostrůvek v snídaňové restauraci Bugatti. Zbývající standardní pokoje jsou laděny do méně výrazných barev a struktur v podobě Dubu bílého CD z kolekce Kährs Atelier, i v těchto pokojích však nezůstaly podlahy jen ve vodorovné poloze na zemi.
Petr Kvíčala patří k významným osobnostem české abstraktní malby, je autorem ornamentů na skleněné fasádě hotelu Passage. Použity jsou tři základní liniové ornamenty, které jsou vedeny ve dvou křížících se směrech. Ornament je něčím, co nás chrání před chaosem, nebezpečím, nerozuměním. Je to řád za věcmi, za světem, neviditelný, ale účinný. Směry ornamentů vycházejí z pravoúhlé funkcionalistické architektury.
Téměř třímetrové lamely z kolekce dřevěných vícevrstvých krytin Kährs Grande (dekor Dub Citadelle) leží na podlahách ve foyer a byly jimi obloženy i stěny. Ve snídaňové restauraci Bugatti z nich navíc vytvořili i bufetový ostrůvek.
Lamelami z kolekce dřevěných vícevrstvých krytin Kährs Grande (dekor Dub Citadelle), které dováží společnost Kratochvíl parket profi, byl v restauraci Bar & Lounge Passage obložen bar, olejované a ručně škrábané krytiny jsou i na podlaze.
Lustry v konferenčním sále – ideovou předlohou byla strohá, funkcionalistická forma svítidel z roku 1930, které jsou instalovány v budově Vrchního soudu v Praze. Inspirací je tedy předmět datovaný do stejné doby, jako samotný brněnský hotel Passage. Monumentalita lustru je tvořena 16 velkými, kovovými rameny o rozvinuté délce 165 cm, která jsou na vrcholu osazena tzv. skleněnými tulpnami z českého křišťálu s ručně vybroušeným dekorem. Celkovou kompozici svítidla doplňují křišťálové prizmy zavěšené z jednotlivých ramen.
Dokonale sladěno – podlahy, stěna s policemi, stolek i paravánová příčka ve suite Chiron = dřevěné vícevrstvé krytiny švédské značky Kährs Grande (dekor Dub Citadelle), prodává KPP.
Standardní pokoje hotelu Passage jsou laděny do méně výrazných barev a struktur v podobě Dubu bílého CD z kolekce Kährs Atelier, dováží KPP, i v těchto pokojích však nezůstaly podlahy jen ve vodorovné poloze na zemi a interiéry doplnily i designové lampy Jaroslava Bejvla mladšího.